dimecres, 4 de maig del 2016

Com en posa en pràctica l'aprenentatge cooperatiu a l'aula?

Una bona manera de dur-lo a terme és començar per una estructura simple dáprenentatge cooperatiu, preparar els equips de treball i aplicar-la en una sessió de classe.
Posteriorment , caldria observar i avaluar el seu resultat per a tornar a practicar-la, millorant els aspectes que siga necessari. D´aquesta manera incorporem una a una les estructures de treball cooperatiu a la pràctica habitual de l´aula, de forma gradual i seqüenciada.

A continuació, es detallen els passos concrets que cal donar i els aspectes fonamentals que cal treballar per a dur a terme amb èxit la pràctica de l´aprenentatge cooperatiu a l´aula.

1. Reforçar la cohesió del grup i el clima positiu de l´aula a través de dinàmiques de grup, jocs cooperatius o activitats.

2. Formar equips de treball cooperatiu. Per a les primeres experiències d´aprenentatge cooperatiu a l´aula, s´organitzaran parelles heterogènies i equips esporàdics de quatre alumnes a fi d´observar com treballen junts. Al final del primer trimestre, es formaran equips de quatre, anomenats equips base, que treballaran de forma estable durant almenys un mes. Durant el segon trimestre es faran canvis en els equips si ho considerem oportú perquè, en el tercer, els equips base puguen treballar de forma estable. Una de les claus de l'aprenentatge cooperatiu és que els equips base siguen heterogenis.

3. Aprendre a cooperar i a treballar en equip a través de la pràctica i l´entrenament d'habilitats socials, la resolució de conflictes i les habilitats de caràcter organitzatiu de l'equip.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada